Thursday, 1 December 2011

bYe-bYe fOr NoW!!!!

assalamualaikum

akhirnya sudah sampai jugak kepada penghujung semester
tahun depan masuk semester yg lagi mcabar dan mdebarkan
alhamdullilah semester nie xde yg sangkut
just result tidak mberangsangkan
salah aku jugak :'(


apa2 pon ape yg buruk blaku di semester nie aku nk luper kan terus drp minda aku masa kat kg nnt
cuti sbulan kat umah akan aku gunakan betul2 utk mluperkn somethings
sakit nyer still ade
but sudah boleh mnerima dgn hati yg terbuka
always think +ve
mbuatkan aku makin tabah n dapat menerima dgn hati yg terbuka


semester dpn byk mgajar aku utk bdikari
perasaan takut utk mhadapi semester dpn still ade smpai skrg
baru la rasa ilmu tidak cukup di dada
ape2 pun aku still kena mhadapi nya jugak



pejam celik, pejam celik tinggal sparuh jln lagi aku nak mnamatkan study aku kat sini
still lagi tergiang2 kat telinga aku bunyi2 bising smasa orentasi
still lagi aku ingatgelak tawa aku masa mula2 mgenali kwn2 aku
masih lagi aku ingat macam2 peristiwa yg terjadi
yg akhir nya mbentuk aku hari nie


semua peristiwa yg blaku dulu, kini dan akan datang akan aku tempuhi dgn fikiran +ve
sudah cukup la semua yg telah blaku
no more yg sedih2 dh
aku ingin mcoret kisah ku yg lebih happy dan bahagia slps ini
just ssekali shja aku akn mnoleh ke blakang utk di jadi kan panduan



buat seseorang

maaf kan aku..
bukan niat aku utk mberi harapan kpd ssiapa
sekadar utk bkwn sahaja
bkn niat aku utk mluka kan hati sapa2
skadar utk mgambil berat sbgai sorg kwn
niat baik aku jgn la di salah anggap
kerana kita dh xkan jadi cm dulu
luper kan kenangan silam
bkwn la slagi mmpu kita bkwn
jgn mbenci aku mlyn mu dgn baik
jgn mbenci aku kerana mcari mu bila dlm ape2 mslh
kerana kau dan aku still kwn baik
kwn yg tahu semua mslh aku dan kerenah aku
kwn yg mgenali aku drp dulu smpai skrg
so plez jgn slh anggap
aku tidak mberi harapan tinggi pd mu
cukup la skadar teman rapat
aku tidak mahu myakiti hati mu lg
kau tlalu baik utk aku sakiti buat kali ke 2
ssungguh nya aku tidak sanggup mluka kan mu lagi
move on ler
ade yg lebih baik drp aku
ade yg lebih baik yg menunggu mu
usah di tunggu diri ku yg pernah mluka kan hati mu ini
cukup la


selamat tinggal semester ini
selamat datang semester baru....

moga2 cuti ini dpt myedarkan aku drp lena yg pjg
aminn =)





Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Thursday, 24 November 2011

nO mOre tears & nO mOre crying


assalamualaikum....

Harap semua orang yang saya kenal dalam keadaan sihat2 selalu
Serikan muka korang dengan senyuman
Walaupun senyuman itu hanya untuk menutup luka di hati


Menangis???
Semua orang pernah menangis kan??
Just tangisan itu berbeza-beza
Ada yang menangis kerana cinta, dilukai, gembira, sedih dan macam lagi
Sesungguhnya tangisan itu membawa seribu erti bagi setiap insan
Tangisan yang mungkin dapat meredakan kemelut dan resah di dada
So menangis la jika itu yang dapat membuat diri kita tenang kembali
Luahkan apa yang terpendam di hati dengan tangisan


Diriku pun pernah menangis
Tangisan happy, sad, terluka dan terharu semua nya pernah di alami
Just satu tangisan ini jer yang saya berjanji dengan diri saya yang tidak akan gugur lagi
Tangisan kerana terluka oleh seorang lelaki


Tangisan yang amat perit untuk diungkapkan dengan kata-kata
Hanya mampu menangis untuk meredakan diri sendiri
Lebih perit dan sakit bila menangis di depan orang yang membuat kita menangis
Tetapi dia tidak tahu yang kita menangis di sebabkan oleh nya
Airmata tidak dapat ditahan dan di sekat2 lagi bila berhadapan dengan orang yang melukai hati kita
Tapi untuk m’happy kan diri kembali mgambil masa yang lama
Sehinggakan melukakan dua2 belah pihak
Tidak terniat di hati untuk buat dan bagi dia rasa apa yang kita rasa
Just kadang2 sikap dan perasaan kita tidak dapat di kawal


So janji saya pada diri saya yang saya tidak akan menangis kerana lelaki yang melukai diri saya lagi
Mungkin dengan berhati batu, saya dapat hidup dengan lebih happy
If kita menangis kerana dia tanpa pengetahuaan dia pun tidak berguna
Kita yang makin sakit
So janji ini akan saya pegang kemas2 agar ianya tidak berlaku lagi
Tiada siapa akan melihat saya menangis kerana lelaki lagi
Hope saya dapat pegang janji ini sampai bila2  ^_________^


Penyesalan still ada kerana menangis
Ermmm tak pela
Sekurang2 nya dia tidak tahu dia la sebab saya menangis
Stay strong my dear heart.. biarkan dia bahagia :P
 biarlah itu yang pertama dan yang terakhir kalinya saya menangis kerana dirinya
^_____________^


nO mOre tears,nO mOre pain,nO mOre crying

STAY STRONG!!!


Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Monday, 21 November 2011

sOal haTi tiADa siApa TaHU



assalamualaikum.....

soal hati
tiada siapa yg tahu dan boleh meneka apa yang tersirat di hati seseorang
tutur kata hanya menuturkan kata yang mereka ingin dengar
perilaku pula bertindak mengikut apa yang mereka ingin lihat
tapi soal hati tiada siapa yang tahu melainkan diri kita sendiri
ini bukannya soalan-soalan ilmiah untuk di teka2 apa yang di rasa
ini melibatkan hati dan perasaan seseorang


Memang untuk kelihatan kejam dan menyakiti hati orang amat senang
Tapi pernahkah mereka fikir bertapa sakitnya hati orang yang ingin menyakiti hati orang lain??
Sebelum menyakiti orang lain hati kita terlebih dahulu disakiti dan terseksa
Barulah timbulnya hati yang tawar dan tiada perasaan
Bukan ego tapi untuk menjaga hati sendiri supaya tidak di sakiti kembali


Biarla orang nampak kita kejam dengan buat semua ini
Sesungguhnya itu yang kita harapkan
Supaya mereka jauh daripada kita
Lain orang lain caranya
Untuk membuat orang membenci kita, kita terlebih dahulu membenci diri sendiri


Semuanya perlukan masa untuk kembali normal
Tapi sebelum sampai waktu itu, biarlah kita di benci dan di anggap apa2 pun
Sesungguhnya jika mereka lebih mengenali kita mereka tidak akan sampai percaya dengan perubahan kita
Tapi jika selama ini mereka hanyalah sekadar melakonkan watak di depan kita mereka akan tuduh kita macam2
Masa itu la kita akan kenal siapa akan kekal di sisi kita walau apa pun yang berlaku (teman)
Or sekadar hadir untuk menyerikan hidup kita


Kenalilah orang lain terlebih dahulu sebelum menghukum mereka sesuka hati
Renungkan apa salah kita sebelum salahkan orang lain
Sesungguhnya manusia ini tidak sempurna
Sentiasa membuat kesilapan


cukuplah kita membebani orang lain
lepaskan mereka untuk menjalani kehidupan mereka sendiri
semoga ini jalan yang terbaik yang aku pilih
jauhkan diri...



Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Friday, 18 November 2011

Jangan Kacau Hidup Saya Lagi @_@




Assalamualaikum…
Entry saya hari saya tuju khas buat seseorang pada masa lalu saya
Seseorang yang saya dah lupa kan sejak 2 tahun lepas
Seseorang yang tak patut terasa and menganggu hidup saya lagi
Seseorang yang memang tak patut terasa dengan setiap entry yang saya updatekan diblog nie or di facebook saya


Maafkan saya..
Sebab kali ini saya dah tak boleh bersabar lagi
Tahap kesabaran saya dah mencecah tahap maximun
Kali ini saya terpaksa faham kan awk yang jenis tak faham-faham dengan apa yang saya lakukan
Semoga apa yang saya update kali ini awak membacanya..


Bukan niat saya untuk mengungkit-ungkit kisah lalu
Tapi sesiapa sahaja akan merasa sakit hati kalau kisah lalu kita di ungkit-ungkit oleh orang2 yang tak patut mengungkit nya
Orang2 yang tak patut menganggu hidup kita lagi
Orang2 yang kita dah lupakan selepas kata perpisahan di lafazkan


Saya tahu awak amat sayangkan dia lebih daripada saya sayangkan dia
So please jangan ganggu hidup saya lagi
Saya lepaskan dia dengan rela hati untuk bersama-sama dengan orang yang dia rasa dapat membahagiakan dia lebih daripada saya
Saya lepaskan dia kerana ingin melihat dia bahagia
Saya tak pernah berdendam dengan awak
Bukan sifat saya untuk mencari dan menganggu pihak ke tiga
Bukan sifat saya untuk marah-marah pihak ke tiga
Marah saya hanyalah pada si dia



Apa yang awak buat kat saya selama 2 tahun ini membuatkan saya berfikiran –ve dengan awak
Kenapa awak still ganggu hidup saya lagi sedangkan saya yang patut marah2 awak??
Kenapa awak still mencari masalah dengan saya sedangkan awak lah pemusnah segala-galanya??
Kenapa awak yang sering menganggu saya tapi bukan si dia tu???
Awak tak rasa awak kah yang bersalah dalam hal ini??
Menganggu hidup saya yang pernah muncul dalam hidup si dia sehinggalah awak merampas dia daripada saya...


Terus-terang saya tak salah kan awak pada mula nya..
Saya tak pernah ada perasaan marah pada awak
Tapi bila awak start kacau hidup saya sedangkan si dia tak pernah pun kacau hidup saya selepas kami break, awak menyebabkan saya fikir bukan2 terhadap awak..
Saya hilang sabar bila awak tuduh saya macam2
Tuduhan yang tidak berasas sama sekali


Awak...
Setiap entry or status saya di blog n facebook saya bukan di tuju untuk korg berdua
Tu adalah kisah saya sekarang
So kalau tak ada buat salah awak sepatutnya tidak terasa and cepat melatah
Awak ingat saya nie ape??
Tunggul kayu yang menunggu untuk merimbun sekali lagi ke???
Maaf la, saya bukan macam tu..
Saya tak tuggu sapa2 dan cemburu pun dengan kebahagiaan korg berdua..
Saya pun berbahagia dengan life saya sekarang
Saya pun mempunyai orang yang saya sayang jugak
So tak ada sebab untuk saya mengacau hidup korang berdua


Tolong jangan ganggu hidup saya lagi
Buat apa awak hantar macam2 kat saya sedang kan saya tidak pernah buat macam tu kat awak
Apa faedah awak menganggu saya kat mana2 sahaja saya muncul
Perlukah saya sebut semua apa yang awak buat kat saya??
Saya rasa tak perlu tu semua
Awak menyebabkan hidup saya tertekan dengan ganggu awak dan tuduhan yang tidak berasas itu
Memang saya tidak patut terasa kalau saya tidak buat semua itu
Tapi tindakan awak sudah melampau bagi saya bila awak contact saya dan marah2 saya
Dah 2 tahun kot
Apa masalah awak sebenar nya??
Tak ada pulak saya menganggu hidup awak dengan contact awak macam2
Tak ada lak saya cari awak kat mana2 awak berada..
Pelik la dengan awak nie
    

Ingat la awak, yang apa yang awak buat kat orang sekarang nie akan di balas balik
Saya tak minta awak kena macam saya
Tapi kalau itu berlaku kat awak balik, tu tanda nya yang saya betul2 tidak bersalah
Yang pasti saya bukan pihak ketiga dalam hubungan yang dulu
Bukan saya yang kacau hubungan org
Awak kena faham tu


Dalam hal ini saya yang sepatutnya marah kat awak
Tapi saya bukan orang macam tu
Kalau awak harapkan saya marah2 awak, maaf la perkara itu tak akan berlaku
Bukan sifat saya nak marah orang tak tentu pasal


Awak..
si dia muncul kembali dalam hidup saya beberapa hari ini
Dia membuat pengakuan yang korg dah break
Dan dia minta balik untuk kembali ke sisi saya
Tapi awak..
Saya tak mungkin akan terima dia kembali
Kemaafan saya pada dia sudah lama saya berikan
Saya tidak mengharap dia kembali menagih kasih pada saya
Saya tidak tahu korg ada salah faham ke ape ke or dia sahaja nak membohogi saya
Sampai dia mengatakan dia sudah break dengan awak
Saya amat berharap dia kembali semula ke sisi awak
Sebab saya tahu awak lebih sayangkan dia


Awak..
Jaga la dia elok2
Kami hanya berkawan tanpa ada perasaan apa2 dah
Itu janji saya pada awak
Awak jangan risau sebab hati dan perasaan saya bukan pada dia lagi
Awak tak payah la nak marah2 saya lagi sebab dengan berbuat demikian itu menunjukkan yang awak betul2 bersalah dalam hal ini.
Simpan lah amarah awak tu
Simpan la perasaan cemburu awak tu dengan kehidupan saya sekarang
Simpan la semua tu sebab apa2 yang berlaku dengan saya sekarang tak ada kaitan langsung dengan korang berdua


Saya sudah lama berdiam diri dengan sikap awak nie
Kalau saya ada ganggu hidup awak selama ini memamg patut awak rasa marah
Tapi dengan saya berdiam diri pun awak still menganggu saya
Saya hairan dengan awak
Saya or awak yang patut marah sebenar nya??
Saya bukan nak cakap sapa salah sekarang nie
Just nak jelas kan pada awak yang awak tak ada hak nak menganggu hidup saya lagi
Awak dan dia hanya lah masa lalu saya yang patut saya lupa kan dan ambil ia sebagai iktibar


Jika awak still tak faham dengan apa yang saya cakap kan ini
Saya tak tahu la nak cakap apa lagi
Berbahagia la awak
Dah lah ambil tahu pasal hidup saya lagi
Antara kita dah tak ada kisah yang nak di kaitkan lagi
Apa yang berlaku 2 tahun lepas tolong la lupa kan
sesungguh nya dengan melupakan apa yang pernah berlaku dahulu hidup kita bahagia dan happy
dendam tak kan ke mana....

 p/s ; usah la menganggu hidup saya lagi melalui apa cara sekali pun...
        saya dah tak ambik peduli pasal korg dah so jangan ambik peduli dengan life saya jugak





Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Thursday, 17 November 2011

aNdaI ItU tAkdiR-Nya!!!!!!


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang


Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani...
Seiringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh daripada pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku...
Dan periharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agarku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah...

Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
Dan periharalah kami dari azab api Neraka...


Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin.





usah bersedih2 lagi duhai hati
redha lah dgn ape yg berlaku
mahalkan lah air mata mu itu
agar diri mu tenang meniti hari yg mendatang
usah di kenang ape yg berlaku
mungkin jodoh mu bukan bersama2 nyer
usah la blaku kejam wlaupun hati mu terseksa
sesungguh nyer ada yg lebih baik menanti dirimu
lepaskan lah semua itu pergi
kasihani la jiwa mu
usah sakiti nyer lagi
jiwa dan hati mu dh xsetabah dulu lagi
usah la cemburu xtentu pasal
usah la berfikiran -ve
usah lah menagih kasih pada bukan milik mu
usah mharap pada yg xsudi lagi
kerana diri mu akan terus merana



hargai lah org yg sentiasa berada di sisi mu
hargai la beliau wlaupun hati mu bkn utk nya
hargai la org yg selalu membantu dan sentiasa ada di sisi mu ketika susah mahu pun senang
mungkin dgn merenung balik setiap pengorbanan beliau terhadap mu akan membuka pintu hati mu kembali
jgn terima dia kerana perasaan kasihan
jgn terima dia kalau hanya utk melupakan seseorang
terima la dia kerana diri nya
terima lah dia kerana peribadi nya
kerana setiap org mmpunyai sifat istimewa nya yg tersendiri
yg tiada pada org lain
terima la ssorg dlm hidup mu bile hati mu betul2 bsedia mcintai si dia stulus hatimu
terima lah dia kerana diri nya!!!!


mulut  kata lain tp hati still teringat jgk...huhuhu (T____T)



Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Saturday, 12 November 2011

sAkiT hAtI??

selamat pagi semua!!!!!!




jom saya kongsi pasal sakit hati nak???
jom baca...



Hati…

Siapa yang mengetahui isi hati seseorang?
siapa yang dapat menyelami seberapa dalamnya hati seseorang?
Bila kita melihat seseorang tersenyum apakah dia benar-benar bahagia?
bila seseorang menangis adakah itu bererti dia sedang bersedih?
adakah kenyataannya seperti yang kita lihat?
Hati, tidak ada seorangpun yang mampu meneka dengan pasti sedalam mananya hati kita sendiri, kadangkala kita tidak dapat memahami apa yang ada di dalam hati.




Apa yang dilihat di luar belum tentu itu mencerminkan apa yang ada di dalam hati. 
Bukan bererti perlu hipokrit tetapi kadang – kadang orang lain tidak perlu tahu apa yang sebenarnya kita rasakan saat itu.
Apabila kita bahagia tidak perlu kita memperlihatkan kebahagian itu secara berlebihan kepada orang lain.
Ketika kita bersedih tidak perlu juga mereka mengetahui seberapa sakit yang menimpa kita hingga membuat kita bersedih.
Begitu juga ketika hati kita merasa jengkel, jangan sampai orang lain kena getahnya.
Cukuplah kita sendiri yang mengetahuinya dan Allahlah tempat kita menumpahkan segala rasa yang ada di hati, hanya Allah tempat kita mengadu, tempat kita berserah diri. Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung.”




Waktu ini, disuatu tempat ada hati yang begitu bahagia, seolah – olah  ia ingin tersenyum setiap saat.
Ya, di sana ada hati yang berbunga-bunga kerana akan memiliki apa yang sangat dia harapkan selama ini, dia sedang menunggu hari besar dalam hidupnya.
Saya dapat membayangkan bagaimana hati yang dipenuhi dengan kebahagiaan, kesenangan dan suka cita.
Tetapi sebaliknya, disini ada hati yang terluka kerananya, sedih kerana kebahagiaan yang dirasakan olehnya. Tahukah dia bahawa ada hati yang sakit disaat dia sedang merasakan kebahagiaan yang sempurna?
Tahukah dia bahawa ada seseorang ingin menangis ketika dia tersenyum dan ketawa?




Dalamnya hati siapa yang tahu?
senyum kita masih ada, tawa kita kadang masih terlihat dan gurauan itu juga masih kita berikan kepada setiap orang di dekat kita, tidak ada yang tahu bahawa disebalik apa yang mereka lihat dari mimik wajah & tingkah laku kita sebenarnya kita sedang terluka.
Kita ingin menangis saat itu, tetapi tidak ada yang tahu tentang itu.
Hanya Allah dan kita sahaja  yang mengetahui dalam hati, hanya Allah tempat kita mengembalikan semua rasa di dalam hati, hanya Allah pengubat sakit & lara hati ini.
Hanya  dengan mengingat Allahlah kita berusaha menenangkan hati ini ketika kebahagiaan seseorang  meragut kebahagian kita, ketika tidak ada seorang pun yang memahami perasaan dalam hati kita.
Subhanallah walhamdulillah walailahaillallah wallahuakbar walahaulawalaquwataillabillah rangkaian kalimat ini yang membasahi bibir kita, menggetarkan hati yang sedang kita pupuk kembali, menemani butiran air yang menitis dari kelopak mata. 




Sabda Rasulullah Perbanyakkanlah membaca La Haula Wala Quwwata Illa Billah kerana sesungguhnya bacaan ini adalah ubat bagi 99 penyakit, yang mana penyakit paling ringan adalah kebimbangan” (Riwayat Al-Uqaili melalui jabir r.a.)


Hasbunallahu wa ni’mal wakiil ni’mal maula mani’man nashir

Ya Rabb…
Semua datangnya dari Engkau dan semua akan kembali kepada Engkau, maka aku serahkan semua rasa ini kepadaMu Ya Rabb… Kuatkanlah aku menghadapi setiap ujian yang Engkau berikan, Ikhlaskanlah hati aku untuk menerima setiap takdir yang Engkau tuliskan kepada aku. Hanya Engkau Ya Rabb yang mengetahui dengan benar dalamnya hati aku maka aku memohon tuntunlah diri ini untuk tetap berada dalam kebenaranMu Amin Allahumma Amin


"dah la hati...
jgn bersedih2 lagi
maaf kan setiap ape yg telah di lakukan wlaupun dia xmyedari nyer
sesungguh nyer dgn mmaaf kan org lain, diri mu dh xterluka lagi..
bbahagia la my dear heart
usah di kenang perkara yg dpt mlukakan diri mu lagi wahai hati ku
cekal dan tabah kan dirimu, sesungguh nyer dgn mjaga hati org hati mu akan terjaga jgk
LUPAKAN SAJA!!!! "


Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Friday, 11 November 2011

mEnjaWab soalan2 Wan Nur ^^



malas la nak tag sapa2 wan nur
sy jwb jer la semua soalan awk tu ok
^____^



11 soalan perlu kan 11 jwpn
ermmm


Jawapan bg soalan2 awk!!!

1. best tak jadi blogger??
~~> best la jgk, skadar mgisi masa lapang yg sentiasa lapang hehehe ^____^


2. dah berapa lame korg mblog?
~~> baru jer bberapa bln wan nur oii..


3. entri ape yg paling best kat my blog?
~~> kisah-kisah lawak, kisah2 nyer smpai leh buat wan nur tertawa bguling2 :P


4. knp sy buat blog??
~~> soalan yg mnarik!!! ssajer jer suke2 ^___^


5. makanan yg paling best sy suke 
~~> nasi kerabu n makanan org kelantan :)


6. sukan yg saya minat
~~> semua sukan, tp skadar tgk dr jauh jer
~~> silat tetap di hati ler wan nur ^__^


7. tempat yg paling menarik yg pernah sy pergi
~~> byk tempat ler, semua tmpat yg sy pergi tu menarik..sbb sy suke kan keindahan alam berbanding bangunan2 yg manusia buat.. :)


8. ape komen sy sal blog cik wan??
~~> boleh tahan menarik... hehehe xpandai ler nak komen lebih2 :)


9. mana yg lebih sy rapat, mak@ayah??
~~> ngan ayah ler... hehehe tu yg jadi lasak sikit


10. cantik@hensem xsaya nie??
~~> itu bgantung pada wan nur la nk menilai sy mcm mn, cantik tu subjektif bg saya lor..hehehe :P


11. ape makna nama saya??
~~> nama penuh wan nazira, kalau nazira jer xde makna tp kalau nazirah makna nyer penyelia..hehehe masa sekolah dulu2 cg2 slalu ttukar panggil sy nazirah...ape2 pun sy xkisah, still sama jgk ler ^____^



saya dh jwb semua soalan2 awk WAN NUR
puas hati x ngan jwpn sy tu???
hehehe
^____________^



Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

aBout mYseLf!!!!


entri hari nie jz pasal diri sy jer
jom kenal my family
^______________^



nie la ayah sy!!!!!
BOSS kami semua..
hahaha


ayah with DAFI 
nie masa kami jalan2 kat PANTAI BISIKAN BAYU kat KELANTAN
sajer ambik angin lepas jln2 umah sanak-saudara
^___^


 mak saya!!!
cute kan???
hehe


kak sulong ku bersama suami nyer ^___^
gambar nie di ambik masa kami pegi makan KFC bersama2
org belanja kata kan :P


 abang ku with mak sdara
nie masa majlis kenduri kat umah pak cik ku


akk ku n spupu ( AYUNIE )


 adik bongsu ku dgn dafi
hehehe
 dia sorg jer size dia lain drp kami semua
 biasa ler ank bongsu kata kan :P


abg, dafi, akk sulong n kak tinie


muin, adik laki2 sy


nie pakcik kesayangan saya!!!!


 bersama2 dgn ank2 sepupu di hari perkahwinan sepupu ku
 comel2 tol dorg
 geram jer nk tarik2 pipi2 dorg
kih kih kih kih :P

 
nie pulak abg sepupu kesayangan ku
pemalu org nyer hehehe
sebelah dia sepupu ku jgk, AYUNIE


sepupuku 
malas la nak bgtw name dia

 
haaaa....
nie pulak gmbr zaman saya kecik2 dulu
hahahaha
try cari saya yg mn???
jmp x???
masa nie nakal giler kot
suke kacau org jer tau
hahahaha
skrg x mcm dulu dh
jmp x??? :P




gambar2 saya pulak
^_______^

 kat pekan rabu, alor setar kedah

 
 sesajer possing2 ngan hana!!!
^__^


tgk movie REAL STEEL ngan kekawan :P


my best friends
NURAIN AND ATIFAH
 sayang korg :)
 berkawan sejak tadika lagi kot
hehehe


 hahaha..
time nie kami stop bbuka puasa kat perhentian
 otw drp KSKB SG BULOH ~~~>> KSKB JB


 mia n fina


 kat kskb sg buloh praktis elektro
 with hafiz n dina


 mgelamun kat depan umah
kih kih kih kih
:P


anak sepupu saya
eeee geram kat pipi dia kot..
hahahaha cuteeeeee
 suke senyum lor.

 
  termenung lagi
hahaha


kat stesen LRT at KL with kak winn
 penat jln2 ambik gmbr jap hehe


 my best friends dina, mira n hana


masa mhadiri forum perdana kat JB
sempat lagi snap2 gmbr jap
^___________^

elyana n nadia :P


tu jer la buat masa sekarang
byk sgt gmbar2
malas nak cari dh
skrg dh kenal ahli2 keluarga sy kan???
dorg semua nyer baik2
garang dorg btempat
bebelan dorg jgk btempat
sy lah tu asyik kena marah n kena bebel kat dorg
nakal kata kan
nakal2 pun xde la smpai xingat dunia
hehehe
that all for now!!!!
FULL STOP. 



Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Thursday, 10 November 2011

tOlOng leR fAhAm ciKIt!!!!!!!




sajer jer saya nak mencoret2 hari nie
perasaan kesian, geram and mcm2 lagi tbuku di hati sekarang nie
ntah ler, malas nk fikir sbenar nyer
tp kesian tgk kwn2
jadi terfikir jgk
sabar jer la kwn2 ku!!!!!




sy xtau la nak tolong cm mn
sbb sy still blh bsabar lagi ngan kerenah2 org nie
tp, kesian lak tgk korg yg tpaksa mhadapi nyer




xsalah kita nk buat ape yg kite suke
tp jgn ler smpai ape yg kite buat tu myinggung hati n perasaan org lain
xslah kita nk baik giler ngan org
tp biar la ade batas nyer
tahu bile nk stop bile ade org xmyukai ape yg kita buat or ckp





maaf.....
sy bkn xberani nk tegur
tp sy xnk mguris hati mana2 pihak
ape yg tmmpu sy lakukan hanya lah tgk drp jauh jer
sy still fikir kan perasaan org
mybe tu cara dia ( ayat nk myedapkn hati sndri ) :P
tp sabar sy pun ade tahap nyer jgk
tolong stop sebelum sy jadi ssorg yg awk xpernah kenal!!!
bkn amaran tp cabaran sy pd ssorg ^____^




ape2 pon
nasihat saya utk sapa2 yg ingin kan persahabatan btahan lamer
tolong la faham perasaan org
tolong ler jaga hati org sbelum org lain jaga hati awk
tolong ler alert ngan ape yg blaku
jgn ambik mudah ngan semua bnd
ambik peduli hati n perasaan org jgk
jgn fikir kita jer betul sedang kan sbalik nyer
tlong ler dgr pendapat org lain sebelum awk nk org lain dgr pndpt awk





sy xbniat nk myakit kan hati sapa2 kat sini
hanya skadar mluah kan perasaan tbuku di hati
xsnggup tgk kwn2 tseksa
bmuram and bersedih hati
 :(




kalau lah org yg sy nk smpai kan nie faham ape yg sy cube smpai kan
alangkah bahagia nyer
errrrmmmm



ape2 pon sabar jer la hati
nak exam lagi nie esk
nnt2 la plak fikir masalah org
esk paper PTOH
insya allah sy blh mjwb nyer :P



GOOD LUCK TO MY DEAR FRIENDS!!!!!

jwb exam elok2 yer

^_______________________^



Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Wednesday, 9 November 2011

bUat stAlKer Ku!!!!!!






PEGI STUDY LER!!!!!!
SEMPAT LAGI YER BACA BLOG NIE ^_____^
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA





NAH AMBIK NIH!!!!!
RENUNG2KAN AYAT TERSURAT + TERSIRAT NIE :p

^______________________^

A BIG SMILE FOR U AND GOOD LUCK!!!


Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

eXam mOod :(




dh 2 hari sy mhadapi final exam
fuhhh... susah2 kot soalan2 dia..
tawakal jer la, usaha dh...smpai tdo lewat tiap2 mlm
ape2 pun sal exam tu tolak ke tepi la dulu
nak rest kan otak jap smbil2 dgr lagu
tp esk still ade paper nk kena jwb jgk
huhuhu xpela, jap g nak smbung study lak
update blog nie dulu :P



problem xpernah abis2
it ok ler sekarang dh kurang fikir 
nak duk diam2 jer..
malas nk layan sgt perasaan tu
makin myerabut kan otak jer kalau duk fikir
lagi pun dh terang lagi bsuluh yg dia dh di miliki
hahahaha
so move on lor
xsanggup tgk org lain merana kerana kita
sbb semua tu pernah di rasa dulu
so diam2 jer eak..hehehe
layan perasaan sorg2



ape2 pun dh ler
dh xnak fikir dh
move on lor
tu lagi better
^________________________^


exam, exam, exam, exam, exam!!!!!!!
nk stdy dulu
PTSP = SPORT esk
wish me good luck n all the best ok :P

ape2 pun ku mdoakan kan mu drp kejauhan
(^____^)

hahahahahaha


Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^

Sunday, 30 October 2011

nO mOre!!!

for u???


keadaan kembali normal
saya dh xpedulikan dia lagi
biar la dia dgn hidup nyer
kalau btl dia xnak sakiti hati saya lagi
saya akan ikut jer keputusan dia
maaf kan saya kerana byk mberikan masalah
sesungguh nyer saya xbniat utk myakiti hati awk dan mbebankan awk dgn semua masalah saya
saya harap awk tahu dgn and pada siapa saya tuju update kali nie
bkn sal masa lalu saya tp pasal awk
maaf
saya xkan mbebani awk dgn masalah saya lg



saya pun xnak tgk awk stress2 dgn semua nie
sbb saya tahu yg awk pun sama xnk tgk saya stress ngan semua nie jgk
saya hormati segala keputusan awk
but plezz la jgn menjadi pelakon seperti saya
cukup la saya yg mjadi pelakon selama nie
jgn la awk pula turut sama mlakonkan watak yg saya pernah lakonan selama nie
be yourself!!!
jadi la awk yg dulu
kalau awk nk bterus terang pun saya xkisah
just saya sedih n terkilan bila awk buat cam nie
saya ade hak utk tahu somethings drpd awk
somethings yg dpt menenangkan kedua2 pihak
somethings yg blh mbuatkan saya menjadi saya yg dulu
~~ saya yg xde perasaan ~~
and saya yang terlalu sayang kan kwn lebih drp perasaan sendiri




kalau ade ckp jer ade, and slow2 semua nie akan diluper kan
jgn isau nk luka kan hati saya
sbb luka sekarang sembuh nyer cepat
drpd luka di masa hadapan sembuh nyer amat la payah
^____^
so fhm kenapa soalan tu saya sruh smpaikan kat awk??




tapi dgn awk bbuat cm tu makin mbuatkan saya sedih and berjauh hati
maaf la terlalu jujur
tp awk xkan tahu semua nie kalau saya xckp kat awk
kisah silam saya tu saya dh lame tolak ke tepi
ape yg saya selalu fikirkan sekarang tentang masalah sekarang




OK X??
dua perkataan yg saya xsuka dulu menjadi perkataan yg saya tunggu2 kan skrg
tp
saya xberani nak ckp ape2 dh sekarang
saya takut!!!!!
utk terjatuh buat kali ke dua
saya xpernah nak salah kan awk dlm hal nie
saya bencikan diri sndri sbb buat awk serba salah
maaf la yg mmpu saya ucapkan skrg
TAWAR HATI tu hanya sementara jer




btl la kata org bile kali ke 2 dia dtg blik
makin MENUSUK KE KALBU
tapi still mampu btahan
hahahaha
biar la...




paksaan xkan bawa ke mana2 pun kalau jz kesian yg braja di hati
so better diam2 kan



ok la...xnk merapu lagi dh
nak tdo lak..
jam dh kul 2.40am dh
masa utk tdo!!!
esk dh nk exam ospe dh, so better dpt kan rehat yg scukup nyer



to someone :P

BE YOURSELF!!!
jgn terlalu menjaga hati n perasaan org
sebab tu lagi menyakitkan bile mengetahui perkara yg sebenar nyer
so better berterus terang n jujur
perkara nie saya pun pernah nasihat kat awk bile awk ade masalah yg sama
so fikir2 kan lah yer!!!
not now
but after exam ok..

SMILE :) :) :) :)


Jangan menilai saya kerana apa yang saya tulis, kenali dulu diri saya yang sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan yang tidak berasas ^____^